miercuri, 5 decembrie 2012

TAMPLARUL...(poveste cu talc)



  Doi fraţi care trăiau în gospodării alăturate au avut un conflict. A început cu o mică neînţelegere şi a luat amploare până când s-a produs dezbinare între cei doi. Totul a culminat cu un schimb de cuvinte dure, urmate de săptămâni de linişte. 
  Într-o dimineaţă, cineva a bătut la uşa fratelui mai mare. Când a deschis uşa a văzut un bărbat cu unelte de tâmplărie.
  "Caut de lucru pentru câteva zile, a zis străinul. Poate aveţi nevoie de mici reparaţii aici, în gospodărie, eu v-aş putea ajuta".
  "Da, a zis fratele mai mare. Am ceva de lucru pentru dumneata. Vezi acolo, pe partea cealaltă a râului, locuieşte vecinul meu.  Mă rog,  de fapt este fratele meu mai mic. Vreau să construiesc un gard de doi metri înălţime, nu vreau să-l mai văd.
  Eu plec la câmp, la treburile mele, dar aş vrea ca până mă întorc diseară, dacă se poate, să fie gata".
  Tâmplarul a muncit mult, măsurând, tăind, bătând cuie. Aproape de asfinţit, când s-a întors de la câmp fratele mai mare, tâmplarul tocmai terminase treaba. Uimit de ceea ce vede, fermierul a făcut ochii mari şi a rămas cu gura căscată.
  Nu era deloc un gard de doi metri.  În locul lui era un pod care lega cele două gospodării peste râu.
  Tocmai în acel moment vecinul lui, fratele cel mic, venea dinspre casa lui şi, copleşit de ceea ce vedea, şi-a îmbrăţişat fratele mai mare şi i-a spus:
  "Eşti un om deosebit, să te gândeşti tu să construieşti un pod aşa de frumos după tot ce ţi-am spus şi ţi-am făcut!
Iartă-mă, frate!"
  Şi s-au iertat.
  Tâmplarul, văzându-şi treaba terminată, începu să-şi adune uneltele ca să plece într- ale sale.
  "Aşteaptă, stai, i-a zis fratele cel mare. Mai stai câteva zile. Am mult de lucru pentru dumneata". 
  "Mi-ar plăcea să mai rămân, a spus tâmplarul, dar mai am multe poduri de construit." 
        "OAMENII CONSTRUIESC PREA MULTE ZIDURI SI PREA PUTINE PODURI "  (Isaac Newton).

Un comentariu:

  1. SORCOVA, VESELA,
    SA TRAITI, SA-NTINERITI
    SI MAI FERICITI SA FITI!
    TARI, PUTERNICI CA IUBIREA,
    VESNICI CA SI NEMURIREA,
    IAR IN INIMI SA COBOARE
    RAZA GALBENA DIN SOARE
    SI ACOLO SA VA SCRIE
    CU LUMINA-I AURIE,
    CODURI DESCIFRATE-N TAINA,
    CE PE FIECARE-NDEAMNA
    LA BELSUG DE BUNATATE,
    FERICIRE, SANATATE,
    ABUNDENTA, BUCURIE,
    PACE-N TOATE SI-ARMONIE !
    IAR PREZENTA
    VOASTRA-N LUME
    SA EMANE GANDURI BUNE,
    GANDURI PLINE DE IUBIRE,
    CA SA-I DATI LUMII DE STIRE
    DESPRE SPIRITUL CERESC,
    PESTE TOT CE-I PAMANTESC.
    SA-NTELEAGA MIC SI MARE, CA
    NE-APROPIEM DE SOARE,
    IAR PAMANTUL NOSTRU MAMA,
    A TRECUT PRAGUL DE KARMA.
    E UN NOU PAMANT ACUM,
    CE CU NOI PLEACA LA DRUM,
    NINSI DE LUNA SI DE STELE
    SI SPALATI DE MULTE RELE !
    SA VA CREASCA ADN-UL
    SI SA VA UNITI CU EU-UL
    IN LUMINA SI IUBIRE,
    PE CARARI DE NEMURIRE,
    INTR-UN CURCUBEU SUBLIM,
    SUS IN CERUL CEL DIVIN!
    CER CE SE GASESTE-N VOI,
    SUFLETE MARI DE EROI,
    DE INVATATORI SI ZEI
    SI DE UNICI DUMNEZEI !
    IAR ACUM NOI VA LASAM
    CA LA ALTII SA PLECAM,
    SA LE DUCEM DE ACASA
    SORCOVA CEA INGEREASCA !
    SI SEMNAM SPRE A VOASTRA
    STIRE, INGERII PLINI DE IUBIRE!
    SORCOVA, VESELA,
    SA TRAITI, SA-NTINERITI
    SI MAI FERICITI SA FITI!
    TARI, PUTERNICI CA IUBIREA,
    VESNICI CA SI NEMURIREA,
    IAR IN INIMI SA COBOARE
    RAZA GALBENA DIN SOARE
    SI ACOLO SA VA SCRIE
    CU LUMINA-I AURIE,
    CODURI DESCIFRATE-N TAINA,
    CE PE FIECARE-NDEAMNA
    LA BELSUG DE BUNATATE,
    FERICIRE, SANATATE,
    ABUNDENTA, BUCURIE,
    PACE-N TOATE SI-ARMONIE !
    IAR PREZENTA
    VOASTRA-N LUME
    SA EMANE GANDURI BUNE,
    GANDURI PLINE DE IUBIRE,
    CA SA-I DATI LUMII DE STIRE
    DESPRE SPIRITUL CERESC,
    PESTE TOT CE-I PAMANTESC.
    SA-NTELEAGA MIC SI MARE, CA
    NE-APROPIEM DE SOARE,
    IAR PAMANTUL NOSTRU MAMA,
    A TRECUT PRAGUL DE KARMA.
    E UN NOU PAMANT ACUM,
    CE CU NOI PLEACA LA DRUM,
    NINSI DE LUNA SI DE STELE
    SI SPALATI DE MULTE RELE !
    SA VA CREASCA ADN-UL
    SI SA VA UNITI CU EU-UL
    IN LUMINA SI IUBIRE,
    PE CARARI DE NEMURIRE,
    INTR-UN CURCUBEU SUBLIM,
    SUS IN CERUL CEL DIVIN!
    CER CE SE GASESTE-N VOI,
    SUFLETE MARI DE EROI,
    DE INVATATORI SI ZEI
    SI DE UNICI DUMNEZEI !
    IAR ACUM NOI VA LASAM
    CA LA ALTII SA PLECAM,
    SA LE DUCEM DE ACASA
    SORCOVA CEA INGEREASCA !
    SI SEMNAM SPRE A VOASTRA
    STIRE, INGERII PLINI DE IUBIRE
    LA MULTI ANI BINECUVANTATI!!!

    RăspundețiȘtergere